Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Myślała, że pomoga synowi. Straciła 2500 złotych

Data publikacji 06.03.2023

Oszuści, aby wyłudzić pieniądze, często wykorzystują popularne portale społecznościowe oraz komunikatory. Tym razem ofiarą przestępcy padła 60-latka, która straciła 2500 złotych. Kobieta sądziła, że przelewając pieniądze pomaga synowi.

Hajnowscy policjanci otrzymali zgłoszenie od 60-letniej mieszkanki powiatu hajnowskiego. Kobieta poinformowała policjantów, że została oszukana przez osobę podszywającą się pod jej syna. Jak ustalili mundurowi, 60-latka w ciągu dnia próbowała bezskutecznie skontaktować się telefonicznie z synem. Po kilku godzinach otrzymała wiadomość sms z nieznanego numeru. Autor wiadomości podał się za jej syna. Poinformował, że jest to jego nowy numer oraz poprosił kobietę o kontakt za pośrednictwem jednego ze znanych komunikatorów. Dodał, że poprzedni numer telefonu może ona już usunąć z książki telefonicznej. Kobieta postępowała zgodnie z instrukcjami. Z wiadomości, które otrzymała na komunikatorze wynikało, że telefon syna przypadkowo wpadł do toalety i przestał działać. W dalszej rozmowie rzekomy syn poprosił kobietę o pieniądze na nowy aparat. Autor wiadomości zaznaczył, że nie ma dostępu do aplikacji bankowej. Napisał 60-latce żeby wykonała przelew na podany przez niego rachunek. Kobieta nie zastanawiając się przelała na wskazane konto blisko 2500 złotych. Po wykonaniu przelewu mieszkanka powiatu hajnowskiego otrzymała wiadomość od rzekomego syna, że skontaktuje się on z nią następnego dnia. Dzień później do kobiety zadzwonił jej syn. Połączenie zostało wykonane z jego numeru. W rozmowie 60-latka dowiedziała się, że nie miał on problemu z telefonem i nie prosił jej o żadne pieniądze. Wtedy zorientowała się, że padła ofiarą oszusta.

Ostrzegamy! Często stosowaną przez oszustów metodą jest podszywanie się pod znajomych i zwracanie się z prośbą o pilną pożyczkę. Przestępcy proponują łatwy sposób przelania gotówki. Bądźmy czujni i nie dajmy się zwieść pozorom.

Aby nie paść ofiarą oszustów radzimy weryfikować tożsamość osób, które wysyłają do nas wiadomości z prośbą o pożyczkę. Najpierw skontaktujmy się z nimi telefonicznie i upewnijmy się, czy faktycznie to oni potrzebują tego rodzaju pomocy. Nie kierujmy się pośpiechem, lecz zdrowym rozsądkiem!

 

Powrót na górę strony