Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Chciał wypłacić pieniądze zainwestowane na giełdzie, stracił 42 tysiące złotych

Data publikacji 04.05.2023

Tym razem mieszkaniec gminy Narewka poinformował policjantów, że stracił swoje oszczędności. 67-latek chciał wypłacić pieniądze ulokowane rok temu na platformie inwestycyjnej. Za namową rzekomej konsultantki mężczyzna zainstalował na swoim telefonie i komputerze aplikację do zdalnej obsługi urządzenia. W ten sposób dał oszustom dostęp do swojego konta. W efekcie stracił 42 tysiące złotych.

Tym razem ofiarą oszustów padł 67-latek, który stracił 42 tysiące złotych. Z relacji mężczyzny wynikało, że rok temu zainwestował na giełdzie internetowej początkowo 250 euro, następnie dodatkowe 700. Gdy mężczyzna osiągnął swój cel i stan jego konta się podwoił, postanowił wypłacić pieniądze. Po rozpoczęciu procedury wycofywania pieniędzy z platformy inwestycyjnej kilkukrotnie z 67-latkiem kontaktowała się konsultantka. Następnie "opiekę nad kontem" przejął inny rzekomy pracownik giełdy. Mężczyzna tłumaczył 67-latkowi jakie kolejno kroki ma wykonywać na koncie giełdowym, by wycofać swoje pieniądze. Zapytał również seniora o bank, w którym posiada rachunek. Podczas operacji na kontach giełdowych 67-latka pojawiały się problemy techniczne. Wtedy rzekomy konsultant polecił mężczyźnie zainstalowanie na telefonie oraz komputerze aplikacji AnyDesk. Następnie 67-latek podał swojemu rozmówcy kod uwierzytelniający, co umożliwiło rzekomemu pracownikowi giełdy połączenie z urządzeniami seniora. Kolejnego dnia, gdy mieszkaniec gminy Narewka zalogował się na swoim koncie bankowym - zrozumiał, że miał do czynienia z oszustem. Niestety było już za późno. Z jego konta zniknęły łącznie 42 tysiące złotych.

Policja ostrzega – oszuści coraz częściej wykorzystują metodę „na zdalny pulpit”. Kradzież pieniędzy odbywa się dosłownie na oczach pokrzywdzonych. Internetowi przestępcy posługują się różnymi wariantami, chodzi jednak o to, by skłonić ofiarę do zainstalowania programu zdalnej obsługi komputera, a potem polecić jej by zalogowała się do swojego konta w banku.

Co robić ?

- pamiętaj, tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje. NIGDY NIKOMU nie udostępniaj swojego konta bankowego i danych logowania;

- jeśli „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie oprogramowania typu AnyDesk, możesz być pewien, że to oszustwo;

- jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania Twoich danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku.

Powrót na górę strony