Aktualności

Kliknęła w link i straciła 1500 złotych

Data publikacji 22.09.2022

Przestępcy ciągle wyłudzają dane do kont bankowych, kart kredytowych, czy też przesyłają linki do fałszywych stron bankowych. Tym razem ich ofiarą padła 36-letnia hajnowianka, która chciała sprzedać kurtkę. Zamiast otrzymać wpłatę na swoje konto, straciła 1500 złotych.

Do hajnowskich policjantów zgłosiła się 36-latka, która padła ofiarą oszusta. Kobieta na portalu aukcyjnym wystawiła na sprzedaż kurtkę. Już chwilę później odezwała się do niej osoba zainteresowana zakupem. Rzekomy kupiec, aby szybciej ustalić warunki sprzedaży, poprosił sprzedającą o podanie numeru telefonu. Po chwili hajnowianka otrzymała wiadomość z linkiem, za pomocą którego miała odebrać płatność. Kiedy w niego kliknęła, została przekierowana na stronę łudząco przypominającą witrynę jej banku. Tam podała wszystkie dane do karty płatniczej oraz adres mailowy, a następnie wpisała kod autoryzacyjny. Wtedy hajnowianka sprawdziła swoje konto i okazało się, że zamiast wpłaty straciła 1500 złotych. 36-latka od razu powiadomiła o tym fakcie policjantów.

Jak nie dać się oszukać w przypadku kupna/sprzedaży na portalach aukcyjnych?

• Bądź czujny, gdy otrzymasz wiadomość od kupującego/sprzedającego poza portalem aukcyjnym - nie finalizuj transakcji poza portalem (przez wiadomości mailowe, sms-y i komunikatory);

• Nie podawaj danych do logowania do konta bankowego, numeru karty płatniczej, ani kodu CVV2/CVC2, który jest nadrukowany obok podpisu;

• Czytaj każdą wiadomość z kodem autoryzacyjnym, którą dostajesz z banku;

• Zwracaj uwagę na pisownię w wiadomościach – błędy i literówki mogą świadczyć o próbie oszustwa;

• Nie ulegaj próbom wywarcia na Tobie presji czasu i pośpiechu!

Powrót na górę strony